مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

زن بودن و حجاب

پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ق.ظ
یک نفر دربارۀ محکوم کردن حجاب نوشته بود؛ من هم برایش کمی دربارۀ زنان نوشتم:
هر کشوری قوانینی دارد که مردمش به آن باید احترام بگذارند.
در یک کشور اروپایی، قوانین سخت‌گیرانۀ نظارتی است که جامعه را به فرهنگ دعوت می کند؛ مانند جریمۀ چندبرابری برای کسانی که پول بلیط اتوبوس را نمی‌دهند.
حجاب و پوشیدگی با ذات پاک زن و از دیرباز در همه ملت ها آمیخته بوده و هست:

شما یک نگاهی به سریال امریکایی "قصه‌های جزیره" بیندازید و ببینید پوشش زنان را.
بسیار عجیب است که بشر و زنان به به سمت جاهلیت مدرنی پیش می‌روند که توسط شیطان بزک شده است.

زن بودن با وجود حجاب

شما یک نگاهی به دنیای امروزمان هم بیندازید و ببینید از بی‌حجابی و برهنه کردن زن چه چیزی نصیب زن شد جز تحقیر و سوءاستفاده‌های متعدد جنسی و اخلاقی؟
نگاهی به بخش خصوصی و شرکت‌های خصوصی بیندازید و بین خود و خدا قضاوت کنید که نگاهشان به جنس زن چیست؟

من قصد ندارم که در اینجا با شما مباحثه کنم و اصولاً فرصتش را ندارم؛ حتی اگر پاسخی بدهید؛ اما ضمن احترام به آزادی عقیدۀ هر انسان و نظر شما، باید عرض کنم که نباید هر محتوایی را منتشر کنیم؛ خصوصاً اگر آن محتوا با مسألۀ اعتقادات و به خصوص آخرت انسان‌ها سروکار داشته باشد.

نظرات (۳)

  • سِـــــــد جَــــــواد
  • آفرین
    آفرین

  • آقای بیدل
  • حجاب یه مساله ساده ی فرهنگیه ، ک حالا شده یه مساله پیچیده ی سیاسی ...
  • فاطمه سادات داوری
  • خیلی این پست عالی بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.