مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

نوبت شما: امام حسین(ع) و رفتار و حرف ما

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۴ ق.ظ
در این پست، دو دیدگاه نظرم را جلب نمود که خوشحال می‌شوم نظر شما را هم بدانم:
وبلاگ نای دل:
اینها یک مشت دروغگو و رفتاری پر از تناقص دارن.

وبلاگ چوگویک:
خیلی ربطی نداره به نظرم محبت امام حسین میتونه در دل باشه اما بدون شناخت. من سه سال، هر ۵ شنبه زیارت عاشورا میخوندم؛ حتی اگه به هر دلیلی تو مدرسه سر صف خونده نمیشد، میخوندم و باهاش به آرامش میرسیدم.
ولی نه فلسفه عاشورا رو درک کرده بودم نه هیچ چیز دیگه؛ نه حجاب داشتم نه به سایر واجبات عمل میکردم، اما یه علاقه‌ای داشت شکل میگرفت و وقتی اون عشق تو دلم رشد کرد، بزرگ شد. من هنوز واقعا لنگ میزدم تو بسیاری از مسائل. 
ضمنا مگه سخنرانی رهبری رو درباره دختران بدحجاب نشنیدید؟ عیب اون‌ها ظاهریه و عیب من و شما باطنی... بخاطر اینکه تو مسئله حجاب به شناخت و باور نرسیده، نمیشه گفت دلش متعلق به این جبهه نیست.
البته اگه حرف ولی فقیه‌تون براتون مهم باشه‌ها؛ اگه هم نباشه که هیچی!

اول از همه تمایل دارم نظر دوستان را بشنوم: با کدام یکی از این دیدگاه‌ها موافق(و یا موافق‌تر!) هستید و چرا؟
بعدش اگر عمری باشد، نظر خودم را هم می‌نویسم.
  • مرد مُفرد

#شما

نوبت شما

نظرات (۴)

  • آقای بیدل
  • این حرف رهبری ب نظرم برا عامه ی مردم هست . بازیگرا الگو هستند و این نقد بهشون کاملا وارده
  • امید شمس آذر
  • نظر دوّم صحیح است، ولی در این مورد مصداق ندارد؛ چرا که همون دختران بی حجاب هم وقتی جلوی دوربین ظاهر میشن، خودشونو جمع و جور میکنن. ولی این بازیگرا در حالت عادّی و کاملاً خونسردانه و با برنامه ای از پیش تعیین شده، عکس های بی حجاب خودشونو به اشتراک میذارن. پس قضیه یه چیز دیگه ست و نظر اوّلی هرچند کاملاً صحیح هم نباشه، در این مورد بیشتر صادقه.
  • حسین مازوجی
  • سلام. هیچکدام غلط نیست بلکه بحث بر سر کمال در حب و ارادت است. یک بی حجاب می تواند به امام ارادت داشته باشد و اشک بریزد و قطعا در جبهه امام است اما کمال حب به امام با بی حجابی نمی سازد. رهبری هم اگر آن جملات را فرمود به خاطر آن بود که نباید به خاطر یک صفت ناپسند، افراد را از جبهه حق بیرون کرد نه آنکه توجیه صفت بد را کرده باشند. 
  • حسن قاسمی
  • شاید باید تو مطلب قبلی مینوشتم که عشق به اما حسین که مخصوص مسلمونا نیست که خواستیم مسائل مسلمونا رو به پیوند بزنیم

    تو این لینک زیر هم حرف جالبی در مورد حجاب زده میشه، البته شاید ربط خاصی با مطلب نداشته باشه، منتهی نکته خوبی رو گوشزد میکنه
    instagram.com/p/BoCWg6WAx-f

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.