مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

#زاینده-رود-من-کو؟

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۲ ق.ظ
قبلاً تصور می‌کردم تعصب به زاینده‌رود فقط برای این است که شهروندان اصفهانی بهشان سخت می‌گذرد.
اما چندی پیش وقتی به خاطر مسأله‌ای یاد زاینده‌رود افتادم، متوجه شدم که این رود طولانی چه اثرات بااهمیتی در کشاورزی، اقتصاد، اقلیم، آرامش روانی و حتی تفریح بسیاری از ایرانیان دارد.
روی نقشۀ گوگل که مسیر طولانی این رود را دیدم، ملموس‌تر به این اهمیت ملی زاینده‌رود پی بردم.

تبعات خشکی زاینده رود بر ایران

زاینده‌رود اگر بیشتر از دریاچۀ ارومیه اهمیت نداشته باشد، قطعاً کم‌اهمیت‌تر نیست.
دعوت می‌کنم از همۀ عزیزان وبلاگ‌نویس و متخصص کشور که احیای این رود مهم کشورمان را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر "مطالبه‌گری از مسئولین" در وبلاگ خود با همین عنوان "#زاینده-رود-من-کو؟" بنویسند و در اینجا اعلام کنند تا آدرس‌هایشان درج شود.

زاینده رود من کو؟

پانوشت:
به نظرم، علیرضا افتخاری باید این شهر را در مقیاس ملی می‌خواند؛ شاید امروز حال زاینده‌رود اینگونه نبود!
آن رود زندگی ساز   دارو ندار ما بود
در شهر روشنایی    آیینه دار ما بود
ای دوستان بگویید    زاینده رود من کو؟
دنیای خاطراتم      بود و نبود من کو؟
یادش بخیر خواجو     با آن همه ترانه
امشب گلوی من را    بغضی به هم فشرده
از دوری تو ای رود     در من ترانه مرده
باید تو را دوباره     از جان و دل صدا  کرد
مواج و عاشقانه     ای زنده رود برگرد
خواندم برایت امشب    از دل دعای باران
برگرد تا بمانی     آیینه ی صفاهان
  • مرد مُفرد

نظرات (۴)

سلام
و البته در جواب خانم منفرد باید در کنار مسئول نالایق، مسئول خائن و دشمن خارجی رو هم اضافه کرد ... که در ایجاد کمبود آب و بیابان زایی نقش بسزایی رو ایفا میکنند ...!!!
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام
    علت اینکه زاینده رود به این وضع افتاده چی هست؟
    شما اطلاع دارید؟
    بارش کم یا استفاده نادرست از منابع آبی ؟
    ممنون.
    پاسخ:
    سلام.
    بارش کم
    نمایندگان عمدتا نالایق شهر و استان
    و البته فرهنگ مصرف
    همه و همه.
  • نـــای دل
  • در تبلیغات انتخاباتی میگفتن اولویت زایندرو و دریاچه ارومیه و کارون هست..

    وقتی رای اوردن همه چیز فراموش شد..
  • امید شمس آذر
  • سلام
    یک ساعتی وقت گذاشتم روی مرور تمام مطالبتان. دنبالتون میکنم فعلاً.
    با تشکّر
    پاسخ:
    سلام. منت گذاشتید. زمانی که صرف کردید برایم ارزشمند و مورد احترام زیادی است. متشکرم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.