مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

FATF استعمار نیست؟

جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۵۲ ب.ظ
من سیاست نمی‌فهمم و علاقه هم ندارم بفهمم، چون به اندازۀ یک جوان دهه شصتی، آنقدر دغدغه و مشکل دارم که فرصت مطالعه در تاریخ سیاست ایران و به خصوص استعمار کشورم را ندارم.
سواد من در تاریخ سیاست ایران به همان کتاب‌های تاریخ دوست داشتنی برمی‌گردد که به همۀ ما نشان می‌داد و می‌دهد که: هیچ‌وقت اروپایی‌ها و امریکایی‌ها، دلشان برای ملت‌ها نسوخت و نسوخته است؛
حداقل برای کشور خودمان که این گونه بود:
تا توانستند غارت کردند، تجاوز کردند و کشتند و بردند و نه جبران خسارتی کردند و نه عذرخواهی.

امروزه چقدر از آثار باستانی ما در همین موزه‌های اروپا و امریکاست که وقیحانه مال خود کرده‌اند و بازگشتی هم نمی‌دهند؟
یادمان رفته قحطی ایران در زمان جنگ جهانی را؟
فراموش کرده‌ایم سالیان سال دفاع مقدس و بهترین جوانان و عزیزانی که شهید و جانباز شدند؟
برخی، ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را در کجای متن سیاست و استراتژی‌های یک ملت آزاده قرار داده‌اند؟

قرارداد fatf چیست؟

قراردادهای پولی و مالی خارجی، بردگی کشورهای جهان سوم و یا ملت‌های آزاده‌ای هم‌چون ایران است.
نمایندگان مجلس که نمی‌دانم چرا اسمشان منتشر نشد، پای این قرارداد را امضاء کردند و به تعبیر یک بزرگوار: برای اَبَد، ننگ بر پیشانیشان باقی خواهد ماند.

دشمنان در استعمارفرانو، به این شیوه استعمار می‌کنند: با قوانین مضحک بین‌المللی.
در گذشته استعمارگران جهانخوار به طور مستقیم دیکتاتوری و منابع ملت‌ها را غارت می‌کردند و کسی نمی‌توانست بهشان حرفی بزند، اما امروز دیگر شرایط دیروز نیست و اگر بخواهند آن‌گونه عمل کنند، بازار استعمارشان کساد می‌شود!

استعمار فرانو یعنی چه؟
یعنی یک‌سری افراد احمق نه!(چون اگر بگویم احمق، برچسب دلواپسی می‌خورم!) بلکه ساده و کم‌بصیرت را در کشورهای مختلف پیدا می‌کنند و آنان را مجبور به قبول قراردادهای بین‌المللی می‌نمایند.

سیاست‌مداران نادان، ترسو و یا ساده‌لوح! هم امتیازات و توانمندی‌های ملت خود را فراموش و به دشمن تکیه می‌کنند.
وقتی هم قرارداد را پذیرفتند و امضاء کردند، باید برای نان و آب خوردن طبیعی خودشان هم عوارض دهند:
اگر این استعمار نیست، پس چیست؟

نظرات (۲)

  • سرباز مهدی
  • FATFاز برجام هم خیلی خیلی بدتره، فقط خدا کنه نهایی نشه/دوستانی که درمورد این قرارداد اطلاعاتی ندارن میتونن با رجوع به کانال سروش@javanane_enghelabi313 یا @efrati94 از این قرارداد ننگ آمیز باخبر بشن
  • امید شمس آذر
  • من به عنوان یک معلّم تاریخ عرض میکنم: اینکه گفته ند ناصرالدّین شاه با خارجی ها قراردادهای استعماری میبست تا خرج سفرهای اروپاش رو دربیاره، دروغ محضه. فاصلۀ تکنولوژیکی ایران با غرب در دورۀ ناصری به حدّاقل ممکن رسیده بود و سفرهای او به اروپا برای دیدن پیشرفت های ممالک اروپایی از نزدیک و انتقال فنّاوری اونها به داخل کشور بوده؛ ناصرالدّین شاه ادم بدی نبود و نهایتاً به دست بهایی ها ترور شد و الان هم داره به دست پیروان اونها ترور شخصیّت میشه. منتها چون اون موقع مثل الآن اینهمه باسواد و مهندس و تکنسین در داخل کشور نداشتیم، مجبور بود با فروختن ظرفیّت های مملکت به بیگانگان، این مهم رو محقّق کنه که البتّه این وسط عدّه ای هم مثل میرزا ملکَم خان مارموز بودند که با گرفتن رشوه، امتیازات حدّاکثری به خارجی ها میدادن و امتیازات حدّاقلی میگرفتن. علما هم به این امر اعتراض داشتن که باعث شد اکثر این قراردادها لغو بشه و برای شاه قاجار آش نخورده و دهن سوخته باقی بمونه... . امّا الآن قضیه فرق میکنه؛ حالا هر مؤاجری بخواد به اسم انتقال فنّاوری، ظرفیّتهای مملکت رو به بیگانه بفروشه، بیشک خائنه و باید جواب بده. امّا ظنز تلخ قضیه اینجاست که علما و مراجع دیگه با خاندان شاهی و مستشاران ارمنی روبرو نیستن که قدرتشونو اعمال کنن؛ بلکه خائنین خودشون روحانی و بعضاً عضو مجلس خبرگان هستن دیگه خبری از نهضت های عمومی لغو قراردادهای استعماری مثل نهضت تنباکوی میرزای شیرازی و امثالهم نیست!!!
    پاسخ:
    جالب بود!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.