مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرگ انسان خوب

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۲۷ ب.ظ
خبر فوت عزت‌الله انتظامی و سید ضیاءالدین دری را که شنیدم، چند ثانیه به فکر فرو رفتم و وقتی گویندۀ خبر گفت که سید ضیاءالدین دری بعد از پیوند کبد جان به جان‌آفرین تسلیم کرد، عمیق‌تر به فکر فرو رفتم: نه او از زمان مرگ خود خبر داشت و نه ما.

عزت‌الله انتظامی هم همانند دیگر انسان‌ها با همۀ افتخارات، خوبی‌ها و بدی‌هایش به سرای ابدی شتافت و تنها سرمایه و توشه‌ای که با خود برد، اعمالش است.
این خبرهای رفتن آدم‌ها همیشه یک تلنگر جدی و یادآوری به همۀ ماست: چه چیز به‌دردبخور و مفیدی به عنوان توشۀ سفر طولانی آخرت جمع کرده و می‌کنیم؟
آیا همین وبلاگ‌نویسی ما و محتواهایی که منتشر می‌کنیم، انقدر مفید است که تا مدتها هر بازدیدکننده‌ای که می‌آید، خوشش بیاید و بگوید: خدا پدرش را بیامرزد...؟

جمعه‌ها با تحقیق و علاقه عادت دارم که سورۀ مؤمنون را بخوانم. سورۀ امروز را به نیت شادی روح این دو انسان خوب می‌خوانم؛ خوب بودن نه از جهت بی‌عیب و گناه بودن که از این جهت که بالاخره با آثارشان مدتی سرگرم شدم و لذت بردم و از دغدغه‌های این جهان آسوده. شادی روح همه درگذشتگان صلوات!

  • مرد مُفرد

نظرات (۶)

  • امید شمس آذر
  • خدایشان بیامرزاد. مطلبی در نقد سیّد ضیاءالدّین درّی نوشته بودم. شاید مفید باشه.
    خدا بیامرزتشون 🌹🌹

    روحشون شاد
    خوبه که به این چیزها فکر کنیم و البته عمل کنیم
    کل من علیها فان ...
    خدا بیامرزدشون 
    واقعا مرگ خبر نمیکنه.
     هیچ تضمینی نیست که ما هم این سن و سال رو درک کنیم. این روزها خیلی خبر مرگ میشنوم و یاد اون روایت می افتم که میگن مرگ اطرافیان هم نشانه ایست برای آماده باش شما.....
     اما آیا واقعا آماده ایم؟ ))))))))):
  • سِـــــــد جَــــــواد
  • بعضی موقعا صبحا که از خواب بیدار میشم، با خودم میگم چه کار مفیدی کردی توی این دنیا که اگر امروز بمیری فایده ای ازت به یادگار بمونه.
    پاسخ:
    باقیات صالحات خیلی ارزش دارد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.