مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

بازسازی زندگی پس از طلاق

چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ب.ظ
به فکرم افتاده بودم که چهارمین کتابم را دربارۀ "بازسازی زندگی پس از طلاق" بنویسم، اما ظاهراً در اینترنت به اندازۀ کافی مطلب هست برای استفاده!
هدفم در نوشتن مطالب بعد از طلاق نه شخصی نوشتن است و نه نوشتن به هر قیمتی!
قضاوت مخاطبان در جای خود از جهاتی درست است و از جهاتی نادرست که شاید بارزترین دلیل آن این باشد که هیچ کدام از ما نمی‌توانیم جای دیگری باشیم و احساس و شرایط او را درک کنیم.

علاقه داشتم که در این وب سرگذشت طلاقم را بنویسم، اما تصور می‌کنم فوایدش آنقدر نباشد که مرا مجاب به پیمودن این مسیر نماید.
بازسازی زندگی بعد از طلاق، آنچنان آسان نیست و در عین حال نگاه هر مرد و زنی نسبت به طلاق، یک گزارۀ کاملاً منحصربه‌فرد است.
التماس دعا...
  • مرد مُفرد

زندگی بعد طلاق

نظرات (۴)

سلام
موضوع طلاق موضوع خیلی مهمیه، خاطرت باشه یه پست فقط و فقط به خاطر گل روی خودت نوشتم، واقعا مشکلات زیادی آقایون بعد از طلاق براشون پیش میاد، این مشکلات ناشی از قدرت عقل مرده، که تو حسابگریه خودش، احساس شکست و خسران میکنه؛ این موضوع رو از ابعاد مختلف عاطفی، روانی، اجتماعی و اقتصادی باید دید، در حالی که برای زن یه بعد خفیف اقتصادی میتونه داشته باشه، ابعاد اجتماعی خودش، و تا حد خفیفی عاطفی (چون اساسا عمق عاطفی زن ها خیلی کمتره هر چند سطح و ابرازش ممکنه بیشتر به نظر بیاد) ولی برای مرد ابعاد عمیق عاطفی، روانی، اقتصادی و اجتماعی داره ... پس آسیب پذیریه مرد خیلی خیلی بیشتر از زنه، این مقایسه رو بیان کردم نه از برای کوچک شمردن اثرات منفی طلاق روی زن، هر کسی اندازه ظرف وجودش اثر میبینه، موضوع اینه که مرد ها علی رغم ادعای عرفی بیشتر آسیب میبینن ...
حالا که فهمیدیم آسیب بیشتری میبینن باید راه کارهای بیشتری هم برای رفع و گذار ازون پیش بگیریم.
خیلی راه کار ها هست، پناه بردن به چیزهایی که نتیجه ای و فایده ای دارن خیلی مهمه، و کنار اومدن با واقعیتی که تو دو تا پست قبل عرض کرده بودم، حتما باید دوران سوگواری طی بشه از شیش ماه تا 2 سال طبیعیه ولی پروسه رها شدن تا 5 سال هم ممکنه طول بکشه، تو همین حین و بین حتما باید بری و زن بگیری، نگاهت به زن رو درست کن، چیزیه که تو میتونی بگیریش یا طلاقش بدی اختیارش با توه، تو مختاری هر کسی و دلت خواست دست روش بذاری هر کسی هم نخواست نه! فقط باید مراقب باشی به لحاظ مالی خیلییییییییییی دقت کنی، چون الان دوره بدی شده، قوانین ضد اسلام در جامعه حاکمه و مرد رو برای مهریه و نفقه زندان میبره به خاطر همین باید پاتک زد و اجازه سو استفاده از زن ها رو ندی، این موضوع خیلی مهمه تو انتخابت، بالای 14 تا سکه تحت هیییییییچ شرایطی قبول نکن، 14 تا سکه میشه 60 -70 میلیون همونم کم نیست، کلا یادت باشه نمیارزن، هر کسی هم قبول نکرد باید بری سراغ یکی که قبول میکنه، هیچ کدومشون هم باهم فرقی ندارن، تاکید میکنم از الان باید شروع کنی برای ساخت یه زندگی بهتر، از سیستم دایورت هم میتونی استفاده کنی ...
اصلا حالا که اینطور شد یه بحث مفصل فقط به عشق خودت مینویسم. از تجریبات خیلی ها تو این زمینه بهره مندم که حتما منتقل میکنم.
پاسخ:
من پیشنهاد می‌کنم شما بزرگوار بخشی از تجربه‌هایتان را بنویسید و بخش دیگرش را هم در قالب یک کتابچه منتشر کنید! چه عرض کنم.صحبت زیاد است و این مجال اندک.متشکرم.
  • بابای نرگس
  • حتما بنویسید. این جور تجربیات، هم به خودتون کمک می کنه، هم به دیگران...
  • حسین مازوجی
  • سلام. بهتره یه بار برا همیشه یه برش مهم از دلیل جدایی رو بنویسید
    تجربیات چیزایی هستن ک توی کتابا و صفحات اینترنت کم پیدا میشن ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.