مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

کپی کارت ملی

پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ق.ظ
رفتم رمز دوم را از مخابرات برای خط همراهم بگیرم.
خانم از پشت باجه گفت: کپی کارت ملی هم بدهید!
گفتم: اینجا هم کپی کارت ملی می‌خواهد؟ مگر مشخصات ما را نمی‌بینید؟ مگر کارت ملی من در دستتان نیست؟
جواب داد: همین است دیگر؛ باید بدهید.

دیدم بحث کردن فایده ندارد.
کیفم را باز کردم و شروع کردم به گشتن؛
همین طور که می‌گشتم، دوباره سؤال کردم: حالا اگر نداشته باشم چکار باید بکنم؟ یعنی این کپی کارت ملی انقدر واجب است؟ یک دستگاه کپی اینجا ندارید؟
خیلی راحت جواب داد: می‌توانید آن طرف میدان بروید کپی بگیرید و برگردید.

کپی کارت ملی را پیدا کردم و تقدیم سرکار خانم نمودم و از آنجا بیرون رفتم و به این می‌اندیشیدم که در سال 1397شمسی در عصر پیشرفت علم و ارتباطات، هنوز وقت و سرمایه‌های ما ایرانیان در این صف‌ها و کپی‌های کارت ملی تلف می‌شود!
  • مرد مُفرد

نظرات (۴)

  • جناب منزوی
  • عملاً برا خودشون هم هزینه ست.
    میتونن یه دستگاه اسکنر برا خودشون تهیه کنن، اینطوری کاغذ پیششون تلمبار نمیشه
    البته بعد از سال ها بالاخره تصمیم به حذف کپی کارت ملی گرفته شده ولی این که از چه زمانی در عمل اتفاق بیفته رو باید صبر کرد و دید.
    https://www.isna.ir/news/97021810054/%D8%AD%D8%B0%D9%81-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
    پاسخ:
    ممنون از خبر و تکمیل بحث!
  • آقای بیدل
  • این کاغذ بازیه حوصله سر بره واقعا ...
  • علیرضا آهنی
  • قلم جدید وبلاگتون خیلی خوبه (:
    پاسخ:
    سپاس فراوان!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.