مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

سهم ایران از دریاچه خزر

پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ
وارد جزئیات تخصصی تاریخی، سیاسی و اقتصادی دریاچۀ خزر نمی‌شوم و فقط به همین بسنده کنم که ما طبق قراردادهای 1921 و 1940 حقّ 50درصد از این بزرگترین دریاچۀ دنیا را داشتیم و داریم؛ اما نمی‌دانم چرا این حق تاریخی و به حق ما ملت ایران پنهان مانده؟ این نه توهم است و نه القای آنهایی که ضد نظام اسلامی حاکم بر میهن عزیزمان ایران هستند.

یک گروه که غالباً از طرف روزنامه‌نگاران و کنشگران سیاسی جناح اصلاح‌طلب هستند، از امضای کنوانسیون اخیر مربوط به رژیم حقوقی دریای کاسپین(دریاچۀ خزر) تمام قد دفاع و تلاش می‌کنند سهمِ کم‌شدۀ کشورمان را مورد مقبولیت عموم ما مردم عادی جلوه دهند.
گروه دیگر هم این امضا را یک ترکمنچای دوم معرفی می‌کنند.

سهم ایران از دریاچه خزر

دقت کنیم که با یک موضوع ملی طرف هستیم و باید پاسخگوی نسل‌های آینده در تاریخ باشیم؛ در هر لباس و موقعیتی که هستیم!
تمامیت ارضی مسأله‌ای ملی و مورد احترام برای همۀ ما ایرانیان است. برای همین تمامیت ارضی بود که هشت سال در مقابل دنیا مقاومت و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کردیم.
حقّ پنجاه‌درصدی ما ایرانیان در دریای خزر نه یک توهم که یک مطالبۀ ملی و حتی دینی است:
آیا قرآن و دین ما مسلمانان، اجازۀ تسلط و تعدی به زمین‌های کشورهای مسلمان را می‌دهد؟

بنابراین برای حفاظت از تمامیت ارضی ایران در خشکی و دریا، مسئولان جمهوری اسلامی باید پاسخگوی نسل‌های حال و آینده باشند و من به عنوان بخشی از مردم ایران، فراتر از تبلیغات و دشمنی‌های بیگانگان ایران‌ستیز، از 290نمایندۀ مجلس انتظار تصمیم‌گیری درست و براساس منافع ملی کشورم را دارم.
توقع من این است که نماینده‌های مجلس برای عدم تکرار جدایی فراموش‌نشدنی 17شهر قفقاز، افغانستان، هرات، بحرین و... و پاسداشت حرمت خون صدها هزار شهید و صدها هزار جانباز فداکار که اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران تجزیه شود، بر اساس اصول 77 و 78 و شاید نیاز به اعمال مادۀ59 قانون اساسی، کنوانسیون پراشکال و پرابهام دریای کاسپین را برای نهایی و اجرا شدن، تأیید و امضا نکنند تا منافع ملی ایران به طور کامل رعایت شود.

نظرات (۸)

  • امید شمس آذر
  • البتّه اجرایی نشد.
    سلام.
    تو نادرست بودن عمل دولت هیچ شکـِی نیست...بارها این رو نشون داده و خیلی ها خیلی دیر متوجه شدن
    و موقعی که تو خیابون گلو براشون پاره می کردند به فکر ننگ هایی که به سرمون میاد نبودند!!!
    اما در مورد 50 درصد سهم ایران تو قبل انقلاب...موقعی که شوروی هنوز برپا بود...
    تا جایی که من میدونم حق مالکیت به هیچ وجه مطرح نشده بود..!
    صرفا حق کشتیرانی بوده...!
    که البته روسیه و دو کشور دیگه بعد ها درواقع زیرش میزنن :/ کدوم 50 درصد؟!
    دیدین ما بتونیم یه قرار داد به نفع خودمونو تا چندین سال حفظ کنیم؟!
    اما راجع به این قضیه متاسفانه قدرت دیپلماتیک که هی ورد زبون یه عده بود به همینجا ختم شد :/
    بله بله...این رو اصلاح طلب ها یه پیروزی قلمداد می کنن.
    در صورتی که با همین سهم تو اجلاس قبلی مخالفت شده و حالا...!!!!
    نمیدونم واقعا :/
    به امــید تغــییر رویه :/
    پاسخ:
    بله. ممنون از توجهتان؛ البته من آخرش متوجه نشدم دقیق که کدام نقل قول درست است و کدام خیر!
    پیش فرض من دفاع از ایران و منافع کشورم هست و قرار نیست من حق را به دیگر کشورها بدهم؛ چون قانون سیاست بین‌المللی، حفظ منافع به طور حداکثری هست.
  • یــ🦋گـ🌈 ـانـ🌞ـه
  • -____-هعییییییی یه چند وقت دیگه خلیج فارسم میدن میره
    تاریخ تکرار می شود ، دلیلش هم فقط اعتماد بی منطق ما به دیگران هست.
    -____-

    قطعا تا حدودی مطالعه کردم ک پرسیدم

    اگه لطف کنین منبع یا سند یا ... معرفی کنین ممنون میشم 
    پاسخ:
    متن کنوانسیون و منابع تاریخی و تاریخ دریاچۀ خزر.
    سلام
    برادر عزیز سعی کن توقعاتت رو تعدیل کنی 
    اصلا از این جریان حاکم همچین توقعی نباید داشت و البته حق همون کساییه که انتخابشون کردن
    پاسخ:
    سلام. نظر و کامنت شما شاید از نگاهی تندوتیز باشد؛ اما من فقط یک مطالبه‌گری کردم به عنوان یک شهروند عادی. آیا در این وبلاگ کوچک نمی‌توان مطالبه کرد؟ حداقلش این است که در برابر نسل آینده اخلاقاً مدیون نیستم!
    من کاری به اصلاحات! روزنانه های زرد و رسانه ها ندارم که دارن چی میگن

    ولی اگر دریای خزر رو الان دو نصف کنیم روی نقشه (که ۵۰٪ مون رو بگیریم) نصفش به روسیه و قزاقستان میرسه
    نصف دیگه هم به ما!
    (به نقشه دقت کنید! ترکمنستان و آذربایجان هیچ)

    البته به شخصه موافق امضا هیچ قراردادی که به ضرر ما باشه نیستم خصوصا الان که کسانی مسئول مذاکره هستند که توی کارنامه شون ننگجام رو هم دارن!


    سلام

    هیج چیز از این دولت بعید نیست
    اما
    جسارتا کجا نوشته ک فیفتی فیفتیه!؟

    و این حق 50 درصدی ک شما می فرمایین برای چیه!؟
    کشتی رانی!؟ ماهی گیری!؟ استخراج!؟

    با تشکر
    پاسخ:
    کمی مطالعه کنید لطفا.سپاسگزارم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.