مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

منظور دکتر حسن روحانی از رفراندوم

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰ ق.ظ
دکتر حسن روحانی به هر حال طبق قانون، رئیس‌جمهور تمام ایران است: چه موافقان و چه مخالفان.
دربارۀ سیاست من نه تخصص دارم و نه ادعا، اما به عنوان یک شهروند دربارۀ رفراندومی که جناب آقای رئیس‌جمهور هر چند وقت‌یکبار مطرح می‌کنند، چند عرض کوتاه داشتم.

حسن روحانی و بیان مسألۀ رفراندوم

اول اینکه رئیس جمهور محترم! محبت بفرمایید قبل از بیان این مسائل، مسائل اساسی‌تر و واجب‌تر کشور و مردم را حل بفرمایید؛ هم ابزار دست شماست و هم قدرت؛
هم رسانه در اختیار شماست و هم صداوسیما. امیدوارم به شیوۀ برخی عزیزان نفرمایید: نگذاشتند و نشد!!!

دوم
من پیشنهاد می‌کنم اولین رفراندوم دربارۀ رضایت عموم مردم ایران دربارۀ عملکرد حضرتعالی و کابینۀ دولت باشد.

سوم
سؤال از شما رئیس جمهور محترم دارم:
آیا واقعاً می‌توان اقتصاد را با رفراندوم مدیریت کرد؟
فرض کنیم درباره لایحه بودجه چه رفراندومی می توان برگزار کرد؟ قرار است مردم چگونه به چنین لایحه سنگینی رای دهند؟ اطلاعات تخصصی آن را از کجا می آورند؟ آیا عموم مردم توان هضم مسائل سنگین و فنی آن را دارند که بتوانند به عنوان نظر دهندگان نهایی مورد توجه قرار بگیرند؟ به نظر می رسد برگزاری همه پرسی و رفراندوم موضوعی است که مطابق تمام استانداردهای توسعه یافتگی سیاسی در دنیا است. اما به شرط آنکه موضوع آن این قابلیت را داشته باشد که مردم را به عنوان داوران نهایی آن قرار دهیم.

اگر منظور شما این است که معیار همگان باید قانون اساسی باشد و انقلابی بودن مشروط بر این است که تابع قانون اساسی باشیم، حرفی صحیحی است؛
اما رفراندوم به اعتقاد بندۀ حقیر، ابزاری نیست که بتوان در همۀ جاها از آن استفاده نمود.

پانوشت:
- روحانی در مراسم روز دانشجو سال 1397 در سمنان: نقد حتماً حق شماست. نقد سازنده دلسوزانه به نفع آینده کشور خواهد بود.
- توضیح تصویر مطلب: برخی از دانشجویان در سخنرانی اخیر ریاست محترم جمهور در دانشگاه سمنان.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مرد مفرد

در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
ره نیست در این دایره همتا و قرین را

عاشق نوشتن هستم؛
یک بلاگفایی سابق!
با بیش از 20سال تجربه!!
اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
از توجهتان متشکرم.