مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

نوبت شما: فیلتر تلگرام؛ خوب یا بد؟

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ق.ظ
نوشتۀ زیر را در یک صفحۀ اینستاگرام خواندم که تصویرش را گذاشته‌ام.
100% این محتوا را نه رد می‌کنم و نه تأیید؛ اما یک مسأله واقعیت دارد و من را رنج می‌دهد: وقتی تلگرام را از کافه‌بازار نصب کردم، هنوز تعداد نصب‌هایش به 1000تا هم نرسیده بود؛ آن زمان تلگرام مشکل نداشت؟ چطور بعد از اقبال عموم مردم، تلگرام مشکل‌دار شد و مربوط به استکبار جهانی؟ آیا خطرناک شدن تلگرام و یا برخی نقل قول‌ها مبنی بر خروج ارز و پول از کشور، به خاطر استکبار جهانی بود/هست و یا عدم مدیریت صحیح در مواجه با فناوری؟
از این که بگذریم، واقعاً نمی‌دانیم کدام پیام‌رسان را باید نصب کنیم که بتوانیم همۀ دوستان را یک‌جا پیدا کنیم!؟!

پیام‌رسان‌های بومی

همه از #تلگرام حرف میزنند

آنهایی که عمده دنیای ارتباطاتشان در تلگرام بود و حالا نمیدونن بین انبوه گزینه های جایگزین داخلی و خارجی کدام رو انتخاب کنند که از لحاظ تعدد مخاطبانشان به مشکل نخورند

برخی که تمام #زندگی و #کسب_و_کار و درآمدشان مبتنی بر فروش یا #تبلیغات یا بازاریابی در تلگرام بود، هنوز نتوانسته اند یک جایگزین پرمخاطب نسبتا همسان بین سایر #پیام_رسان ها پیدا کنند. 
برخی اما خودشان فکر نمی کنند
البته شاید #فکر میکنند که فکر می کنند
و #ژست_دانایی هم میگیرند
اما خوب
بیشتر نقطه نظراتشان حاصل افکار تزریقی دیگران هست برخی گریبان برای تهدیدات تلگرام برای #امنیت_ملی و #اقتصاد و... چاک میدهند

وعده ای هم نگران #امنیت اطلاعات و #حریم_شخصی خود دراستفاده از پیام رسان های داخلی و فضای نه چندان به سامان حقوق شهروندی هستند

و... اما من

علی رغم دلسوزی برای اقتصاد کشور عزیزم و ضرورت انتقال ترافیک قابل توجه اینترنت در ارتباطات فضای مجازی به ترافیک داخلی

باورم نمیشود که این خروج ارز قابل توجه علت فیلتر تلگرام باشد
نه اینکه اینهمه خروج ارز از نظرم مهم نباشد
بلکه وقتی با واردات بی رویه و غیر منطقی و غیر ضروری در حوزه های دیگر که عمدتا دولتمردان و بزرگان کشور یا در آن دست دارند یا حمایت مستقیم و غیر مستقیم را از آن دریغ نمی کنند مقایسه میکنم، چنین دلیلی برای فیلترینگ برایم ابهام ساز هست. 
باز هم
باورم نمیشود حفظ امنیت ملی دلیل فیلتر تلگرام باشد
و باز هم امنیت ملی خیلی برام مهم هست
اما وقتی با تصمیمات و سخنرانی ها و موضع گیری های دولتمردان و اظهار فضل های برخی سلبیریتی های محترم که خواسته یا ناخواسته امنیت ملی و مسائل مرتبط با آن را با چالش های جدی مواجه میکند و هیچ برخورد قابل توجهی هم با ایشان نمیشود مقایسه میکنم، این دلیل را هم نمی توانم قبول کنم

برخورد قضایی و کیفری با تلگرام هم که دیگر جالب ترین آن هاست
که تا کنون اظهار نظرهای صحیح و منطقی و نقدهای به جایی از سوی حقوقدانان بزرگ کشور به آن وارد شده 
وابسته به اسرائیل بودن یا فراماسونر بودن و ... پاول دوروف هم مدل جدیدی نیست
هر وقت میخواهیم کسی را طرد کنیم این مسائل اولین گزینه های روی میز ماست
شاید برخی درست هم باشد
امانکته اینجاست
آن زمان که رسانه ها و دولت و... مشکلی باتلگرام نداشتند، دوروف جوردیگری بود؟

خلاصه
ظاهرا فیلتر تلگرام بازیچه شده

برای پوشاندن
توضیح ندادن
حواس پرت کردن
نمایش قهرمانانه دولتی بی عرضه

شاید اگر صادقانه و دلسوزانه
به دنبال راهکار مناسب بودیم
#فرهنگ_سازی بهتر از فیلتر بود.

نظرات (۷)

  • سید محمد علوی زاده
  • کجاش هرزنامه است؟؟
    دعوت هرزنامه است؟
  • محمّد قلیچ خانی
  • وقتی به این فکر می کنم که تلگرام به این خوبی با سادگی و سرعت بالاش فیلتر شد ولی کلی برنامه بی خود دیگه با هزارامکانات بی خود و تبلیغات سرسام آور دارن از سرورش استفاده می کنن و فیلتر هم نیستن خیلی اذیت می شم ..
    اگه قراره این برنامه ها باشن پس فیلتر تلگرام چیزی شبیه فحش به شعور مردمه !
    یا همش رو ببندن و یا همش رو باز کنن ..
    اگرم قرار به امنیت ملی باشه اینستاگرام صد پله از تلگرام بدتره ..
    فقط مردم رو بازی می دن و خودشون جولون می دن .
  • فرید پرهمت
  • نوبت من که نشد حالا ان شا الله سری بعد...
  • امید شمس آذر
  • تلگرام از نظر خود بنده اگر جویا بشین، کلّا بده؛ امّا از نظر مسئولین: تا زمانی که ملّت رو مشغول جفنگیّات و خزعبلات صد من یه غاز خودش کنه خوبه، وقتی نکات خلاف اونها رو عمومی کنه و از اخبار بیست و سی پخش بشه و مجبور به عذرخواهی بکندشون بده! فیلتر تلگرام هم فیلتر واقعی نیست، فقط برای اینه که مردم موقع استفاده ش یه مختصر احساس گناه هم بکنن!!
  • یاسمن مجیدی
  • من به شخصه جزء معدود آدم هایی بودم که موافق فیلتر بودم و هستم.البته این به این خاطر هست که خودم ترجیح میدم در فضاهای کم مخاطب تر باشم.تلگرام برام حجم انبوهی از پیام ها بود و این رو دوست نداشتم.دلیل موافقتم بیشتر شخصی بود.
  • سید محمد علوی زاده
  • سلام علیکم
    وقتتان بخیر
    وبلاگ وزینی دارید، توصیه میکنم از قالب رسپانسیو استفاده کنید تا راحت تر بشه با گوشی از وبلاگتون استفاده کرد
    شما و مخاطبین و مراجعین محترمتان را دعوت می کنم به بازدید و استفاده از مطالب تولیدی سایت تخصصی گناه شناسی
    پاسخ:
    هرزنامه فرستادید سید!
    تلگرام ابزار دولته به نظرم، وجود تلگرام در راستای جنگ روانی دولته

    کانال رسانه ای ما با وجود رسمی بودنش (از حیث سازمانی)، خیلی باز عمل میکنه و مطالب افراد رو میزنه، حتی اگه نقد رهبر انقلاب اسلامی باشه، البته نه خیلی غلیظش، با این حال در پیامرسان های داخلی، هنوز اخطار و یا مسدودسازی ندیدم به ما داده باشن، اما کانال ما تو هاتگرام، بالا نمیاد! و به گزارش یکی از مخاطبا، تو تلگرام طلایی هم بالا نمیاد!
    چرا کانال ما تو هاتگرام و طلگرام طلایی بالا نمیاد اما تو پیام رسان های داخلی بالا میاد؟ محتوی ما به مذاق دولت خوش نیومده که ما رو میبنده؟

    یکه تازی تلگرام در ایران خلاف عقل و منطق هستش، و دولت با پذیرفتن این مسئله میتونست طبق برنامه، سریع عمل کنه و این حاشیه سازی ها رو ایجاد نکنه، اما نون دولت در اینه که تلگرام باشه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.