مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

مرد مفرد

دغدغه‌های یک بسیجی واقعی

ازدواج دوم برای مردان متأهل

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۰۳ ق.ظ
در جامعۀ ما خیلی از افراد و به خصوص زنان‌ودختران نسبت به ازدواج دوم یک مرد حساس هستند؛ اما گاهی اوقات می‌شود مسأله را از جهات دیگر هم دید و منصفانه تأمل بیشتری نمود.
همیشه همین‌طور که تاریخ گذشته و جامعه‌شناسیِ امروز ثابت کرد، دخترانی خواهند ماند که به عللی از ازدواج محروم می‌شوند و یا به علت از دست دادن همسرشان بدون سرپرست و تنها می شوند.

خداوندِ خالقِ زن می‌دانسته او موجودی ظریف و حساس است نمی‌تواند بار زندگی را به تنهایی به‌دوش بکشد و در ضمن او هم نباید از داشتن خانواده محروم شود؛ پس به مردان توصیه کرد تحت داشتن شرایط لازم(استطاعت مادی، معنوی و…) با این زنان ازدواج کرده و سرپرستی آنها را به عهده بگیرند. 

ازدواج دوم مردان

مرد مسلمان که می‌تواند متضمن شود که معاش مادی و معنویِ خانوادۀ تحتِ پوششِ خود را تأمین کند، می‌توانند ازدواج مجدد کند و با گرفتنِ سرپرستیِ این‌گونه زنان و یا خانواده‌ها(زن و فرزندانش)، مانع شود زنی به خاطرِ نیازهای مالی و معنوی، کارش به فاحشه‌خانه و روابط نامشروع بکشد و خدای نخواسته  فرزندانی حرام‌زاده هم تولید کند و یا فرزندانِ محروم از داشتن سایۀ پدر در جامعه نتوانند خانواده‌ای سالم و الهی داشته باشند.

خداوند حکیم فکر تمام بندگان خود بوده و با این حکم برای دخترانِ بدون خواستگار و زنانِ همسرازدست داده نیز زندگی سالم فراهم نموده است.

علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السّلام، امام اول ما شیعیان فرمودند:
اگر شیطان‌صفتان و تندروهایی مانعِ اجرای این حکمِ الهی در جامعۀ اسلامی نمی‌شدند، جامعه هیچ‌گاه رنگِ زنا، فحشا، فاحشه‌خانه، تجاوز به زنان، به وجود آمدن فرزندانِ بدون پدر و... را نمی‌دید؛
و چه زیباست این سخن حکیمانه.
جامعۀ جهانی تشنۀ این‌گونه زندگی سالم الهی است.

نظرات (۴)

همه چیز فقط بحث مادی نیست .
همسر دوم به هیچ وجه درست نیست ,تا میتونین از قرآن تعبیر نادرست کنین.
حرف درستیه اما به نظرم توی اولویت اهمیت نیست . ازدواج اول انقدر مشکل و مانع داره ک ...
  • امید شمس آذر
  • خدا از سر تقصیرات محمّدرضا شریفی نیا نگذره...
    احسنت
    ولی انصافا اولیشم مایه مصیبت و عذابه چه برسه به دومی!!
    خدا خودش اهلشو گیر بیاره دومیشم بگیری بد نیست برای تنوع هم خوبه ولی واقعا سخته، خیلی خیلی سخته تحمل دو تا موجودی که یکیشم قابل تحمل نیست جووون از آدم میگیره ها...
    از ما گفتن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    مرد مفرد

    در دایره ٔ ملک تویی نقطه ٔ مفرد
    ره نیست در این دایره همتا و قرین را

    عاشق نوشتن هستم؛
    یک بلاگفایی سابق!
    با بیش از 20سال تجربه!!
    اینجانی مکانی است که دغدغه‌هایم و آنچه را که احساس می‌کنم شاید برای دیگران مفید باشد، ماندگار می‌کنم.
    از توجهتان متشکرم.